Volleybal

Jaarverslag Trios Volleybal 2017

Na een daling van het aantal leden is er in 2017 een kentering gekomen in het aantal leden. Vanuit Kerkdriel hebben we wat vrouwelijk aanwas erbij gekregen omdat de recreanten er daar mee stopten. Ons jongste lid is nog maar net 18, misschien een eerste opmaat naar verjonging van de steeds ouder wordende ploeg!

Het ledental zit nu weer op de 21 dus weer op het niveau van een paar jaar terug.

Zoals vorig jaar ook al opgemerkt is de kans op blessures, ziekte en tussentijdse vakantie met deze ploeg wel wat groter, waardoor het regelmatig voorkomt dat we nog maar net met 12 man/ vrouw zijn.

Activiteiten

Ook dit jaar hebben we weer met een groot aantal spelers meegedaan met de bedrijfsvolleybal competitie in Den Bosch. Het lukt ons niet om hier een klasse hoger te spelen, daarvoor is de samenstelling te wisselend, waardoor we elke keer terugvallen op de basisopstelling met de spelverdeler in het midden.

Met de Kerst zijn de mannen uit Heerewaarden weer eens bij ons komen spelen. De overstap naar Rossum blijkt met de nieuwe sporthal in aanbouw op een laag pitje gezet te zijn.

Omdat het beachvolleybal toernooi in Rossum definitief van de baan is, doen een aantal van ons mee met het beachvolleybal van Phoenix tijdens het Pinksterweekend.

Een terugkerende traditie is de vakantieborrel aan het eind van het seizoen, dit keer weer op het  “terras” buiten. Onder het genot van een hapje en een drankje wordt het seizoen geëvalueerd en komen de vakantieplannen van een ieder uitgebreid aan bod.

Voordat het seizoen bij Trios weer begon hebben een aantal van ons na de zomervakantie weer meegedaan met het recreantentoernooi van Phoenix in de sporthal in Zaltbommel. Inmiddels een jaarlijks terugkerend evenement