Volleybal

Jaarverslag Trios Volleybal 2015

Het ledental is vorig jaar na een daling weer iets toegenomen; vanuit Ammerzoden hebben we er weer twee nieuwe leden erbij en voor het verslag van volgend jaar kan ik al vast melden dat er nog twee bij gekomen zijn. Helaas zijn er een paar dames (tijdelijk) gestopt o.a. door blessures, zodat het totaal op 22 volleyballeden uitkomt. Een mooi aantal, hoewel we er graag nog wat dames bij zouden willen hebben. De heren zijn wel erg zuinig op de paar dames die over zijn gebleven. Met de laatste aanwinst bij de mannen hebben we gelijk ook weer wat verjonging, in het voor de rest steeds ouder wordende clubje!

De sfeer is nog steeds uitstekend en heel langzaam wordt het niveau ook steeds een beetje beter, mede door de speelactiviteiten in Den Bosch. De opkomst is over het algemeen zeer goed, waardoor we regelmatig met 16 personen zijn en de keuze dan valt op het spelen op twee velden met vier teams van 4 of meer. Dit ondanks het feit dat we twee langdurig geblesseerde dames hebben!

Activiteiten

Het beachvolleybal toernooi in Rossum is zo door de jaren heen een vast item geworden, hoewel er dit jaar door de verplaatsing naar het pinksterweekend problemen waren om één team bij elkaar te krijgen. Gewonnen in de serie, maar doordat er drie teams uit de series dezelfde punten hadden, viel ons team net buiten de boot. Volgende keer beter!

Inmiddels is de bezetting van het volleybalteam wat meedoet aan de bedrijfs volleybal competitie in Den Bosch volledig afkomstig uit de Trios gelederen. Na wat moerizame jaren, heeft bijna de volledige delegatie uit Ammerzoden zich hiervoor opgegeven, waardoor we 9 potentiële kandidaten op de lijst hebben, die over het algemeen ook kunnen spelen, zodat het geen enkel probleem is om de vereiste zes man maandags op het veld te krijgen. Ook bij de nieuwkomers staat deze extra speelavond (gemiddeld één per twee weken) hoog op het verlanglijstje!

Een terugkerende traditie is de vakantieborrel aan het eind van het seizoen, dit keer niet op het terras buiten (te koud) maar in het “gezellige” hok tussen de tafels en stoelen. Onder het genot van een hapje en een drankje wordt het seizoen geëvalueerd en komen de vakantieplannen van een ieder uitgebreid aan bod.

Erik van Elk